Από -74% έως -80% η μείωση της επιβατικής κίνησης των Χανίων, Ρόδου, Κω, Κερκύρας, Ζακύνθου, Μυκόνου και Σαντορίνης τον Ιούλιο του 2020

 


Η πτώση συνολικά στα 14 αεροδρόμια της Fraport 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της διαχειρίστριας εταιρείας, ο συνολικός αριθμός επιβατών στους 14 αερολιμένες της χώρας που διαχειρίζεται υποχώρησε τον Ιούλιο σε 1,3 εκατ. από 5,3 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του 2019, μεταβολή που αντιστοιχεί σε -75,1%. Μεγαλύτερη πτώση (-78,5%) καταγράφεται συνολικά στις αφίξεις εξωτερικού, σε σχέση με αυτές από το εσωτερικό (-56,5%) το φετινό Ιούλιο, συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Ποσοστιαία, τη μεγαλύτερη υποχώρηση επιβατών εμφανίζει το αεροδρόμιο της Σκιάθου (-85,2%) απ’ όπου διακινήθηκαν τον Ιούλιο μόλις 16,7 χιλ. άτομα από 113,3 χιλ. πέρυσι τον ίδιο μήνα. Ακολουθούν οι αερολιμένες Κεφαλονιάς (-84,3%), Ακτίου (-81,7%), Καβάλας, Χανίων, Ρόδου, Κω, Κερκύρας, Ζακύνθου, Μυκόνου και Σαντορίνης, όπου η πτώση κυμαίνεται από -74% έως περίπου -80%. Σε Σάμο και Μυτιλήνη η υποχώρηση διαμορφώνεται σε -71% και -56%, αντίστοιχα. 

Τον Ιούλιο, ο συνολικός αριθμός των επιβατών στο αεροδρόμιο Χανίων περιορίστηκε σε 112,1 χιλ. άτομα, 87,9 χιλ. στη Μύκονο, 100 χιλ. στη Σαντορίνη, 226 χιλ. στη Ρόδο και 152,1 χιλ. στην Κέρκυρα. 

Συνολικά κατά τους πρώτους επτά μήνες της χρονιάς, το σύνολο της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece υποχώρησε σε ποσοστό 81%, σε περίπου 3 εκατ. άτομα από 16,2 εκατ. άτομα το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2019. Σε πλήρη λειτουργία ο νέος τερματικός σταθμός στο αεροδρόμιο “Μακεδονία” Στο αεροδρόμιο Μακεδονία έχει ολοκληρωθεί και λειτουργεί κανονικά τις τελευταίες 3 εβδομάδες ο νέος τερματικός σταθμός. 

Απομένουν τελικές εργασίες για κάποια gates που αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες. Ο παλιός τερματικός σταθμός του αεροδρομίου στον οποίο έχουν ξεκινήσει τα έργα ανακαίνισης που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του έτους, λειτουργεί πλέον μόνο για τις λίγες πτήσεις εκτός των χωρών Segen. Η διαδικασία “κατανομής κινδύνων” και οι αξιώσεις της Fraport Greece από το ελληνικό δημόσιο Οι απώλειες του κύκλου εργασιών της Fraport Greece είναι της τάξεως των 175 εκατομμυρίων μόνον κατά το πρώτο εξάμηνο και ενδεχομένως άνω των 200 εκατ. στο επτάμηνο. 

Η εταιρεία είναι σε συνεχή διάλογο με τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών καθώς στο πλαίσιο της «κατανομής κινδύνων», όπως αυτού της πανδημίας, που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, επιδιώκει να εξασφαλίσει κρατική στήριξη. 

Η  Fraport εμφανίζεται να επιδιώκει να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση χωρίς να χρειαστεί να προσφύγει στις πρόνοιες της διαιτησίας και των άλλων έννομων μέσων που προβλέπονται, σημειώνουν κύκλοι που γνωρίζουν λεπτομέρειες των σχετικών προσπαθειών. Ωστόσο, κάτι τέτοιο εκτιμάται πως θα είναι εξαιρετικά δύσκολο δεδομένου πως το Δημόσιο υποχρεούται να εξαντλήσει όλα τα έννομα περιθώρια που έχει για να μειώσει και να μεταθέσει πιθανή αποζημίωση.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΒΙΝΤΕΟ : Στον Αθηνιό, κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης, προσέκρουσε ελαφρά στις 7 το πρωί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Πρέβελης”